Adreswijziging en herinschrijving na schrapping van ambtswege

Sommige aanvragen weergenomen onder dit rubriek, kunnen zonder afspraak worden uitgevoerd. Raadpleeg hier voor de afdeling "Aanvragen zonder afspraak"

OPGEPAST : onze diensten helpen jullie graag verder in het FRANS en het NEDERLANDS  met de stappen die jullie moeten ondernemen. Indien u echter één van deze talen niet machtig bent wordt u   aangeraden om met een TOLK te komen zodat we u de best mogelijke dienstverlening  kunnen bieden.

 

Opgelet: De aanvraag moet online gedaan worden via Irisbox  of per mail (voor houders van een bijlage 8/8ter of 19) op volgend adres europe@anderlecht.brussels  

Als u uw aanvraag via mail invult, gelieve dan een kopie van uw verblijfsvergunning of uw bijlage 8/8ter of 19 toe te voegen en het betalingsbewijs van 10 euro op rekening BE64091010740252 , indien het een eerste inschrijving in Anderlecht betreft.

Verklaring van adreswijziging

Wanneer?

U moet uw adreswijziging binnen 8 dagen na de effectieve installatie in uw nieuwe woning melden aan het Europees bureau.

Wat heeft u nodig?

  • Uw verblijfsvergunning
  • 11 euro als het om uw eerste inschrijving in Anderlecht gaat (Enkel met Bancontact)
  • uw pin code in geval u uw adreswijziging via Irisbox doet

Na uw aanvraag komt de wijkagent bij u thuis langs om te controleren of u daadwerkelijk op dat adres verblijft.


Adreswijziging op de chip van uw verblijfsvergunning

Zodra het onderzoek naar de verblijfplaats is ontvangen, wordt er een oproeping naar u thuis gestuurd om u uit te nodigen de informatie op de chip op uw verblijfsvergunning aan te passen.

Wat heeft u nodig?

  • Alle verblijfsvergunningen van de personen die bij de adreswijziging betrokken zijn.
  • De PIN-codes van deze kaarten.

 

Herinschrijving na schrapping van ambtswege

Prijs 11 euros