Adreswijziging en herinschrijving na schrapping van ambtswege

Sommige aanvragen weergenomen onder dit rubriek, kunnen zonder afspraak worden uitgevoerd. Raadpleeg hier voor de afdeling "Aanvragen zonder afspraak"


OPGEPAST : onze diensten helpen jullie graag verder in het FRANS en het NEDERLANDS  met de stappen die jullie moeten ondernemen. Indien u echter één van deze talen niet machtig bent wordt u   aangeraden om met een TOLK te komen zodat we u de best mogelijke dienstverlening  kunnen bieden.

 

Aangifte van adreswijziging

Opgelet: De aanvraag moet gedaan worden online via Irisbox of per mail (voor houders van een inschrijvingsbewijs) op volgend adres vreemdelingen@anderlecht.brussels  

Als u zich per e-mail aanmeldt, voeg dan een kopie van uw verblijfsvergunning of inschrijvingsbewijs bij en het betalingsbewijs van 11 euro op rekening BE64091010740252 , indien het een eerste inschrijving in Anderlecht betreft.


Wanneer?

U moet uw adreswijziging binnen 8 dagen na de effectieve installatie in uw nieuwe woning melden aan het gemeentebestuur.

Wat heeft u nodig?

• uw verblijfsvergunning of attest van immatriculatie (oranje kaart)
• 11 euro als het om uw eerste inschrijving in Anderlecht gaat (Enkel met Bancontact)
• U pin code in geval u uw adreswijziging via Irisbox doet

Na uw aanvraag komt de wijkagent bij u thuis langs om te controleren of u daadwerkelijk op dat adres verblijft.


Adreswijziging op de chip van uw verblijfsvergunning of op uw attest van immatriculatie

Zodra het onderzoek naar de verblijfplaats is ontvangen, wordt er een oproeping naar u thuis gestuurd om u uit te nodigen de informatie op de chip op uw verblijfsvergunning aan te passen.

Wat heeft u nodig?

    • Alle verblijfsvergunningen (of attest van immatriculatie) van de personen die bij de adreswijziging betrokken zijn.
    • De PIN-codes van deze kaarten (alleen voor elektronische kaart)

 

Herinschrijving na schrapping van ambtswege

Prijs : 11 euro