OPGEPAST : onze diensten helpen jullie graag verder in het FRANS en het NEDERLANDS met de stappen die jullie moeten ondernemen. Indien u echter één van deze talen niet machtig bent wordt u aangeraden om met een TOLK te komen zodat we u de best mogelijke dienstverlening kunnen bieden.
OPGELET, DEZE AFDELING BETREFT ENKEL DE BELGEN ALSOOK DE NIET-BELGEN INGESCHREVEN IN HET BEVOLKINGSREGISTER, NAMELIJK DE PERSONEN DIE IN HET BEZIT ZIJN VAN EEN C, D, E+, F+ KAART
Verklaring van adreswijziging
Opgelet: De aanvraag moet online gebeuren via Irisbox of per mail bevolking@anderlecht.brussels
Wanneer?
U moet uw adreswijziging binnen 8 dagen na de effectieve installatie in uw nieuwe woning melden aan de dienst Bevolking.
Wat heeft u nodig?
• Uw identiteitskaart of verblijfsvergunning
• 7 euro als het om uw eerste inschrijving in Anderlecht gaat (Enkel met Bancontact)
Na uw aanvraag komt de wijkagent binnen 15 werkdagen bij u thuis langs om te controleren of u daadwerkelijk op dat adres verblijft.
Adreswijziging op de chip van uw identiteitskaart of verblijfsvergunning
Zodra het onderzoek naar de verblijfplaats is ontvangen, wordt er een oproeping naar u thuis gestuurd om u uit te nodigen de informatie op de chip op uw identiteitskaart of verblijfsvergunning aan te passen.
Wat heeft u nodig?
• Alle identiteitskaarten/verblijfsvergunningen van de personen die bij de adreswijziging betrokken zijn.
• De PIN-codes van deze kaarten.